Renungan.....

Daripada Abu Hurairah r.a., Nabi S.A.W bersabda yang bermaksud: " Lihatlah kepada orang yang lebih bawah daripada kamu, dan janganlah kamu melihat orang yang lebih tinggi daripada kamu; ianya lebih wajar, agar kamu tidak memperkecilkan nikmat Allah" (Riwayat Muslim)

Ada apa dengan "CLASS"

23 Februari 2013
Bismlillah pembuka bicara....

Sebelum saya menulis isi ini..iziknkan saya meminta maf bagi  yang tersinggung,,,

Mungkin setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing...namun kelebihan dan kekurangan itu adalah satu semangat untuk menyuntik kita supaya sedar sapa diri kiata dan mengenal erti semangat juang untuk meneruskan kehidupan...

Sepanjang saya belajar di UPSI selama 4 tahun...Ikhlasnya dan jujurnya saya adalah bukan mencari "CLASS " yang dikejar2 itu...tapi langkah kaki pertama smasa menjejakn kaki ker UPSI...adalah untuk mencari sedikit ilmu fardu kifayah n niat hanya kerana mu Ya Allah....

Mungkin sesetengah orang tidak sedar  dalam mengejar "CLASS" itu...pernahkan kalian berfikir.... jujurkah dalam menjawab dan menyelesaikan satu jawapan....atau ada "SANG PENGHASUT" sedang membisikkan kata2 lunak supaya kalian mencari jawapan,....

Baru2 ini...sibuk kalian mencari pekerjaan,menanti transkrip.....Aku post something dalam fb...ada yang mengatakan "CLASS" itu ada penting....Memang pentng,..tapi cuba la pkir tentang erti ""CLASS" itu sendiri....


p/s: Biar orang/masyarakat xpandang kita xde class...tapi di sisi ALLAH...InsyaAllah kita ada  "CLASS" tersendiri.....buka hati buka fikiran,,, .man jadda wa jadaa...Semak "nawaitu" anda skrang!!!!

0 comments: